dinsdag 30 september 2008

Spelers fiche : Ken Coekaerts




Ken Coekaerts

geboren : 20/07/1986

huidig club : Deetos (NL)
aantal caps :
U19 : 25
U23 : 12
Diamonds : geen
Ken is : rond m’n elfde beginnen korfballen bij KorfbalClub Kapellen. Zoals zoveel kinderen op die leeftijd had ik al menige sporten geprobeerd, zonder succes. Tot één van m’n vrienden me eens uitnodigde om mee te komen trainen met zijn ploeg. Ondanks dat ik amper een bal kon vangen, was ik gelijk verkocht. Na enkele zeer aangename jaren was ik toe aan een nieuwe uitdaging en besloot om me aan te sluiten bij SIKOPI. Mede dankzij de talentontwikkeling trainingen onder leiding van Rudy Ramaekers en Eddy Van Hoof, ontwikkelde mijn lichaam en vaardigheden zich enorm. Na 2 succesjaren bij de junioren en 1 jaar bij de senioren op Linkeroever, achtte ik het moment rijp om naar Nederland te gaan. Dit is het 4e seizoen dat ik de kleuren van DeetosSnel/Volhuis zal verdedigen en ik hoop dit nog heel lang te mogen doen.
Verwachtingen rond het WK : Dit is m’n allereerste WK en pas mijn 2e grote toernooi (1e was het EK U21 in Portugal). In tegenstelling tot het merendeel van de groep ben ik dus vrijwel onervaren in het spelen van zulke toernooien.
Voor de verwachtingen m.b.t. het toernooi en de rol van de Diamonds U23 hierbinnen, kan ik heel kort zijn: België heeft niet het beste team van de wereld, maar heeft wel meer dan voldoende kwaliteit om zonder kleerscheuren de finale te halen.
Wij gaan dit doen, niet door het mooiste korfbal te spelen, maar wel door een enorme dosis mentaliteit voor de dag te brengen. Winnen! Daar gaat voor ons om tijdens de voorronde wedstrijden. Gallery-play en de promotie van onze geliefkoosde sport is een rol die ik met plezier toebedeel aan onze noorderburen. Zij maken er de tijd en middelen voor vrij. Vraag blijft hoe zij met deze last zullen omgaan. Ik wens hen alvast veel succes toe, maar bij aanvang van de finale zal het scorebord 0-0 aangeven en is het aan hun om te bewijzen of zij inderdaad het beste team hebben.

De lat ligt hoog voor de ploeg: GOUD! Maar ook voor mezelf. De drang om de allerbeste te zijn is enorm. Een WK geeft de ultieme mogelijkheid om jezelf te meten met de rest van de korfbalwereld en daar zal ik gretig gebruik van proberen te maken. Een ideaal meetpunt dus om te kijken hoe ver mijn ontwikkeling als korfballer al gevorderd is en op welke punten ik mezelf de komende maanden, jaren zal moeten verbeteren. Dit alles wel in functie van het teambelang. Zonder de steun en werkkracht van je team kom je niet ver.

Leuke kanttekening bij dit toernooi is dat ik in het oranje kamp 2 ploegmaats heb zitten. We wensen elkaar alle 3 het beste toe en dat we allemaal de finale mogen spelen. Maar moesten onze wegen kruisen in de finale zal het hard tegen harder zijn. Hoe goed we het ook met elkaar kunnen vinden naast het veld, een Nederlander in Oranje is geen vriend en zal (op een sportieve manier) aangepakt worden.
Naast korfbal probeer ik zoveel mogelijk tijd door te brengen met m’n vriendin. Maar omdat ook zij korfbal speelt, is er weinig afwisseling. Tel daar training geven aan de B-selectie van DeetosSnel/Volhuis, studie, werk en af en te nog een andere korfbalwedstrijd bekijken bij en mijn agenda staat dagelijks afgeladen vol.

Geen opmerkingen: