maandag 29 september 2008

Spelersfiche : Renske Dardenne



Rense Dardenne

geboren : 20/10/1987
huidige club : Meeuwen KV
aantal caps :

U19 : 20
U23 : 4
Diamonds : geen

Renske is beginnen korfballen : toen ik 10 jaar was, als tweedejaars cadet bij Meeuwen KV. Toen ik 6 jaar was ben ik echter begonnen met karate, maar wegens fysieke problemen ben ik daarmee gestopt. Mijn moeder raadde mij aan toch te blijven sporten. Ik wilde erg graag gaan basketballen, maar daar stond mijn mama niet volledig achter. Omdat ik al een paar keer met een vriendinnetje uit de klas was mee geweest op een "duodag" ben ik uiteindelijk gaan korfballen.

Wat zijn de verwachtingen voor het komende WK : Ik verwacht van mezelf dat ik vanaf minuut 1 geconcentreerd de wedstrijden tegemoet ga en naar mate het tornooi vordert ik steeds meer zal groeien. Ik verwacht dit eveneens voor mezelf tijdens de trainingen. Iedere speler zal zijn aandeel in het team hebben en ik verwacht dat mijn aandeel steeds complementair is met het team. Ik wil het maximale uit mezelf halen en tegelijkertijd mijn medespelers helpen het maximale uit zichzelf te halen.
Van het team verwacht ik dat we als ploeg zullen groeien. Naar iedere wedstrijd even geconcentreerd vertrekken en naar de finale toe kunnen zonder al te veel moeilijkheden. Dat kunnen we zeker. Mijn uiteindelijke verwachting voor de finale is winnen. Ik verwacht dat we met het sterkst mogelijke team het Nederland best moeilijk kunnen maken en absoluut kans maken om die gouden medaille te pakken.

Naast korfbal actief te doen is Renske ook een passieve korfballer : Ik kijk erg graag naar mooie wedstrijden en kijk ook erg graag naar jeugdwedstrijden om te zien waar korfbal naartoe gaat de generatie(s) achter ons.
Verder ga ik graag eens wat drinken met wat vrienden of af en toe eens naar de bioscoop. Jammer genoeg heb ik daar niet altijd tijd voor.

Geen opmerkingen: