maandag 29 september 2008

Spelersfiche : Johan Moons



Johan Moons

geboren : 15/11/1985

huidige club : Kwik KC

aantal caps :

U19 : geen
U23 : 1
Diamonds : 3

Johan is begonnen : op m’n achtste levensjaar bij de pupillen van Kwik. Nu, bijna 15 jaar later, speel ik nog steeds bij dezelfde club. Vlak voordat ik begon te korfballen had ik een weinig succesvolle poging tot judo-carrière gewaagd en beslist dat judo niets voor mij was . Eén van m’n klasgenootjes speelde korfbal en zo heb ik de sport leren kennen. Na een tegenvallende testsessie bij Schoten (Een pupillenploeg met alleen maar meisjes: een ware ramp voor een 8-jarige!), ben ik bij Kwik terechtgekomen.
De keuze voor korfbal was dus redelijk toevallig: als in de lagere school een aantal van m’n klasgenootjes in een hockeyclub zaten speelde ik nu misschien wel hockey.


Van het WK verwacht hij : Het is voor mij de eerste keer dat ik een groot internationaal korfbaltoernooi van dichtbij meemaak. Ik hoop dus in de eerste plaats heel erg veel te leren, het nationale (m’n ploeggenoten dus!) en internationale korfbalwereldje beter te leren kennen en tenslotte zo goed mogelijk te presteren op het toernooi in Taiwan. Ik ben van mening dat een sporter steeds voor het allerhoogste moet gaan en leg de teamambitie dus bij een wereldtitel voor onze U23-ploeg (jammer genoeg zullen wij niet het enige team zijn met die amibitie ;)). Het zal uiteraard niet gemakkelijk zijn dit doel te realiseren. De Nederlanders zullen, zoals steeds, een erg sterke ploeg hebben. Ook de Taiwanese ploeg, voor eigen publiek, zal een te duchten tegenstander zijn. Tenslotte zullen we geen steek mogen laten vallen tegen de traditioneel ‘kleinere’ ploegen!

Naast korfbal zijn dit zijn interesses : Ik heb de voorbije 5 jaar een bijzonder aangenaam studentleven kunnen leiden. Dat wil zeggen dat ik erg veel tijd had om op regelmatige basis te (beach-)volleyballen, basketballen, tennissen, badmintonnen, uit te gaan,... Sinds mijn eerste werkdag op 1 september ’08 heb ik daar jammer genoeg nog maar weinig tijd voor. In de vakanties hou ik ervan om de mooie plekjes op deze aardbol te gaan verkennen, door er met de rugzak opuit te trekken. Tijdens de winter vind je me minstens 1 keer per jaar op één of andere skipiste terug.

Geen opmerkingen: